Sunday, February 27, 2011

11:05PM ... CAR WASH TIME......

Lama dah tak gi cuci kereta.. Dah hampir setiap hari hujan.. Tapi nak buat macamana. Kotor sangat.. So aku antar gak gi cuci kat car wash berdekatan rumah aku. Lepas ambik wife and anak terus ke sana. Kereta warna hitam dan putih adalah warna yang paling cepat nampak kotor.. Warna lain tak teruk sangat.. Kalau warna kelabu memang tak nampak sangat kotor nye cuma warna tu tak menyengat. unless bagi mereka yang suka then I have no comment. Kalau yang warna putih tu nampak besar je kereta .but kalau hitam nampak MENAWAN beb..!!

Dalam pada tu , sementara menunggu kereta siap cuci, kebetulan kat dalam kereta aku ada kamera, so apa lagi ambik gambar ler.. Cuci kereta ni tak lama .. yang lama aku je... pasal nak ambik shot yang baik dan angle yang cun... Kebetulan pulak masa tu aku terjumpa boss lama tempat kerja , Abang Azahari so kita orang borak2 sambil bercerita tentang perkembangan masing2. 
 Dia dah jadi boss besar di Zecon Engineering Berhad sekarang.. Alhamdulillah rezeki dia.. Aku.? Aku biasa-biasa je.. masih bekerja macam biasa.. Tolong orang kat sana , tolong orang kat sini... Hopefully, one day people will lend their hands too when I am in difficulties.. Alhamdulillah, rezeki still be given to me and my family.. Rezeki kena berkat beb.....

Bila aku tanyak kat Abang bila retire?.  Professional macam dia memang tak fikir tentang retirement pasal kalau retire then otak tak berfikir nanti badan akan sakit dan lemah baik terus bekerja selagi badam masih kuat.... THAT'S REALLY A PROFESSIONAL ANSWER...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...