Wednesday, February 23, 2011

12:40AM... APA DAH JADI PADA LEMBU KITA..?


Tengok ni.,, Lembu Keluaran Negara Maju... Tubuh sasa, banyak isi. Berat hampir 500kg .. Kalau u all tengok pompuan tu jauh lebih kecil daripada sang lembu. Kesan daripada bio teknologi.. Kenapa teknologi tak sampai lagi kat Malaysia..? Aku rasalah kalau dapat bela lembu sampaie sebegini besar, wow.. lumayan pulangannya beb.. Bela pakai kaedah FEEDLOT... Cukup besar je..terus sembelih pasal nak maintain berat..........
Tapi bukan senang nak dapat spesis Lembu ni... Cuma aku kagum dengan saiznya yang luar biasa. Ni mesti dia orang suntik dadah ni.. Macam steroid.. Dadah untuk bina otot.. Pasal kalau aku perhati baik-baik , badan lembu ni agak maskular sikit so, aku suspect memang suntikan dadah jenis stereoid. Dadah ni memang tidak dibenarkan di gunakan di Malaysia bagi tujuan bina otot. Sebab itu sesiapa sahaja termasuk atlit yang menggunakan dadah jenis ini di ambil tindakan... LEPAS TU..?

Lepas tu, melepas ler. Pasal lembu dah kena rampas. Duit pun melayang ler.. Cuma aku agak kurang pasti sikit dengan lembu-lembu ni. Oleh kerana saiznya besar pasal disuntik dadah (rasanyer), aku rasa  kesan ke atas manusia agak minima. Kalau tak lama dah penggunaan dadah ni dilarang. Aku rasalah dia orang dah BUAT R&D ni... Tapi kenapa dia orang je boleh dapat lembu sebesar itu..? Lembu di Malaysia tak boleh capai ke sebesar tu...?
Patutler, lembu-lembu kat negara kita ni kecik kecik je..... Kesian macam tak cukup makan je.. Kalau cukup makan then mesti tak cukup zat... ish ish ish...... Scrollllllllllll...........

Kesian je dengan nasib lembu-lembu yang ada kat negara kita ni.. Nampak tak bermaya.. Memang patutpun kena sembelih....


     

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...