Sunday, February 20, 2011

6.22PM... BAB KAWIN PUN SUSAH NAK HANDLE...


APA KES NI BEB...? ALAHAI.. Sampai bab kahwin pun pakai sindiket ..? Tak de ka lagi Jurunikah bertauliah kat Malaysia ..? Mana TOK KADI?... Pelik tapi benar. Tak nak percaya tapi ia memang berlaku di Malaysia... Apa yang best sangat kahwin pakai sindikat ni..? MURAH sangat ke sampai nak pakai sindiket ni.?... AKu sendri pun tak tahu, cina cakap wo puce taw....

Kalau bab kawin sampai kena cekup SPRM .. apa cerita lagi ni..? Dah la tu ang kena cekup tu pun Pelakon .. Dan dikhabarkan dia ni berlagak gangster pulak bawak gangster beb... Yang bestnye nama kepala gangster Abang Jo... Kalau kat Kuching Abang Jo dirujuk kepada Menteri Perumahan Sarawak Datuk Abang Zohari Tun Openg. So Kalau Kat KL , Abang Jo ni memang hebat orangnya sampai sanggup mengugut Pegawai SPRM kalau teruskan sisasatan ke atas pelakon tu.

Wah ini betul-betul cerita dongeng zaman dahulu kala, silap cakap cikit sibuklah penghulu pi antar Panglima Gagak Hitam kasi settle the case. Kalau zaman Sultan gerenti hantar Hulubalang Istana uruskan masalah. Tapa ini bukan masalah besar beb... Ni masalah kecik jek..BAB KAHWIN JE BEB...

Apasala sampai nak bunuh orang ni..? Kalau bab kahwin ni sampai nak bunuh orang rasanya memang orang yang cakap tu aku rasa pakai OTAK sebelah belakang.. Pasal OTAK kat kiri dan kanan dah takleh pakai dah ni. Aku rasa agaknya si Abang Jo ni yang mengaku Pegawai Khas kepada VIP (ops di rahsiakan bagi tujuan keselamatan orang kampung) pakai otak kat depan pasal dia cakap kat pegawai SPRM seolah olah dia tak boleh dikenakan apa-apa tindakan oleh pihak berkuasa... Wow hebat betul Abang Jo ni.. 

Tapi bagi akulah yang paling hebat adalah pegawai SPRM tu. Dia orang sanggup jugak buat siasatan ke atas pelakon tu walaupun terpaksa berdepan dengan ancaman sedemikian... KENAPA? AKu tau kenapa .. PASAL SI ABANG JO tu bukan MALAIKAT Beb.. Bukan dia immortal..Takleh mati ...

Tulah nasib kalau tak jaga otak untuk berfikir yang terbaik untuk dicakap. Kalaulah dah tak tahu cakap , tunggulah kenak CEKUP.... Manusia MANUSIA bab kawin pun korang nak gadoh jugak.. 

EDITOR: Gadoh nak rebut seorang perempuan adalah gaduh yang paling BODOH dalam dunia.. Seorang pergi sepuluh mali.......

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...