Wednesday, May 7, 2008

Mengapa Kucing Hitam Menangis...

Mengapa kucing hitam menangis merupakan satu ceritera internet hasil nukilan sutradara terkenal Wak Syamil Suryanto Al Karim. Bermula dengan pengembaraan beliau ke Malaysia di penghujung tahun 1992 sehingga menyebabkan beliau terpaksa bersekolah di Miri merupakan sati titik tolah kepada pertemuan beliau kepada baoa kandung beliau Abdu Karim.

Ini stelah memberikan inspirasi yang cukup tinggi kepada beliau untuk menghasilkan sebuah seritera pendek yang sinopsis yang agak lemah, pelakon yang tidak terkenal dan mempunyai skrip skrip berbau Indonesia.

Oleh kerana ramai pengkritik mula bercakap mengenai hubungan di antara sang kucing hitam dan Wak Syamil, mungkin ramai mula berfikir apakah tindakan seterusnya yang akan di buat oleh beliau yang dikatakan mengalami kesulitan wang untuk meneruskan ceritera tersebut akibat kenaikan harga beras di pasaran dunia walaupun harga ayam masih kekal di paras lama.

Apa komen anda ...?

3 comments:

  1. Merujuk kepada artikal tersebut. Adalah dimaklumkan bahawa maklumat yang diberikan adalah salah sama sekali.

    Berkenaan cerita email bersiri yang bertajuk "Mengapa kucing hitam itu menangis" Adalah dimaklumkan bahawa cerita itu kini dalam proses pengambaran semula untuk disiarkan di channel AXN dan dijangka akan di tayangkan awal tahun hadapan.

    Sebaliknya jika ada pemintaan khusus dari peminat untuk penanyangan semula cerita ini di blog-blog tertentu. Pihak penganjur amat berbesar hati dan akan mempertimbangkan tawaran tersebut dengan kadar bayaran tertentu.

    -Pengarah MKHIM

    ReplyDelete
  2. Satu penghormatan sekiranya cerita tuan di upload ke blog kami.Kami tidak mengenakan sebarang bayaran cukup sekadar hiburan . Akan tetapi sekiranya cerita itu tidak mendapat sambutan daripada peminat, pihak kami akan merujuk kepada Lembaga Penapis FIlem Indonesia bagi mendapatkan persetujuan untuk dilucutkan dari blog ini.

    Pastikan cerita anda lawak, dan tidak ada unsur keIndonesiaan

    ReplyDelete
  3. Askm Saudara,

    Saya memnohon cerita itu di sambung semula. Kami sekeluarga tertunggu-tunggu sambungan cerita itu selanjutnya. Semoga pemintaan kami ditunaikan.
    Terima Kasih.


    -Zainab Bukhari Al
    Kedah, Malaysia

    ReplyDelete

Any comments posted here will be at your own responsibilities. The author shall not held responsible for any comment that pose risk to legal implication.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...